Aqui você vai encontrar as novidades sobre o panorama nacional e internacional do Jazz e da Bossa Nova, além de recomendações e críticas sobre o que anda acontecendo, escritas por um time de aficionados por esses estilos musicais. E você também ouve um notável programa de música de jazz e blues através dos PODCASTS.
Apreciando ou discordando, deixem-nos seus comentários.
NOSSO PATRONO: DICK FARNEY (Farnésio Dutra da Silva)
..: ESTE BLOG FOI CRIADO EM 10 DE MAIO DE 2002 :..
Mauro Nahoum (Mau Nah), José Sá Filho (Sazz), Arlindo Coutinho (Mestre Goltinho); David Benechis (Mestre Bené-X), José Domingos Raffaelli (Mestre Raf) *in memoriam*, Marcelo Carvalho (Marcelón), Marcelo Siqueira (Marcelink), Luciana Pegorer (PegLu), Mario Vieira (Manim), Luiz Carlos Antunes (Mestre Llulla) *in memoriam*, Ivan Monteiro (Mestre I-Vans), Mario Jorge Jacques (Mestre MaJor), Gustavo Cunha (Guzz), José Flavio Garcia (JoFla), Alberto Kessel (BKessel), Gilberto Brasil (BraGil), Reinaldo Figueiredo (Raynaldo), Claudia Fialho (LaClaudia), Pedro Wahmann (PWham), Nelson Reis (Nels), Pedro Cardoso (o Apóstolo), Carlos Augusto Tibau (Tibau), Flavio Raffaelli (Flavim), Luiz Fernando Senna (Senna) *in memoriam*, Cris Senna (Cris), Jorge Noronha (JN), Sérgio Tavares de Castro (Blue Serge) e Geraldo Guimarães (Gerry).
Pedigree do Marc Copland
28 agosto 2002
Haunted Hearts & Other Ballads by the Marc Copeland Trio ( hatOLOGY)
Marc Copeland commenced his musical career as an alto saxophonist who subsequently put his horn down in favor of the piano, yet the primary source of interest resides within the fact that he is a self taught pianist. A notion which seems improbable after listening to his latest release consisting of works by Sting, John Coltrane, Cole Porter, Rodgers & Hammerstein, Mal Waldron and others. Copeland’s delicate touch and soul searching lyricism is prominently displayed on this delightful trio outing featuring bassist, Drew Gress and drummer, Jochen Rueckert. The pianist instills transcendent balladry via an introspective slant into these predominately well-known compositions, as every note, lightly executed chord and intricate maneuver might ordinarily indicate ownership of these pieces. Simply put, Copeland’s latest is a warmly beautiful affair.
O comentário local virá em breve.
Nenhum comentário:
Postar um comentário